Pagina's

woensdag 5 oktober 2011

Lipgloss: mijn collectie en mening

Lipgloss en lippenstift: je vind het óf heel leuk, óf helemaal niks. Persoonlijk vind ik het heel leuk, maar meer bij anderen. Ik vind het zelf vaak maar gedoe. Je moet het steeds bijwerken, het eet/drinkt moeilijk en vaak plakt het. Maar ik heb zo mijn momenten dat ik dat gedoe accepteer en een keertje lippenstift of lipgloss draag.
Vandaag ga ik het over lipgloss hebben en mijn persoonlijke (kleine) collectie laten zien.





Deze 3 lipglossjes heb ik dus in mijn bezit. Ik had er voorheen een heleboel: van H&M, Etos, Hema en ga zo maar door. Die heb ik een tijdje geleden tijdens de grote schoonmaak allemaal de prullenbak ingekiepert omdat ze oud, vies of lelijk waren. En dit is wat er over is gebleven. Twee hiervan heb ik gekregen, namelijk die van Essence en l'Oreal. De Catrice lipgloss heb ik als enige zelf gekocht. Daar zal ik mee beginnen. Ik heb trouwens op alle foto's eerst concealer aangebracht voor de lipgloss zodat de kleur beter uit kwam.




Zo ziet hij eruit op mijn lippen. Ik heb van mezelf vrij gepigmenteerde lippen dus het is moeilijk om mijn lippen hiermee helemaal nude te krijgen. Toch vind ik hem heel mooi en subtiel. Hij gaat wel een beetje in je lijntjes zitten, dus je moet hem wel goed bijwerken. Hij plakt helemaal niet en hij is ook nog eens voedend voor je lippen. Dit is trouwens de kleur 'Bare Necessity'.


Ook de applicator vind ik heel erg fijn. Hij is dun maar best lang en door de 'bolling' die er in zit sluit hij eigenlijk heel goed aan op je lippen.



Dan 'True Love' van Essence. Wederom een mooie subtiele kleur die niet plakt. Ik zou dit naar een feestje dragen, maar voor overdag is hij ook heel erg geschikt. Er zit ook een subtiele shimmer in die niet erg opvalt maar wel heel mooi is als je er goed naar kijkt.


Deze applicator lijkt heel veel op die van Catrice, er zit alleen geen kromming in. Toch brengt hij heel fijn aan en kun je er precies mee werken.



Tot slot de 'Goldy Lip' van l'Oreal. Hier ben ik het minst enthousiast over. Ik vind hem wel mooi maar eigenlijk alleen voor feestjes. Hij ruikt en smaakt best vies en plakt behoorlijk (omdat hij longlasting is). Het is een (bijna) transparante lipgloss met gouden shimmer.


Ook vind ik deze applicator het minst fijn van allemaal. Hij is vrij klein en op de een of andere manier is hij helemaal niet handig. Daarnaast zit er maar heel weinig product op als je hem uit het potje haalt.
Not that great dus.

Nou dit was dus mijn hele lipgloss collectie. Ik heb lippenbalsems (uit potjes e.d.) niet meegeteld. Ik vind lipgloss wel mooi. Mooier/fijner dan lipstick weet ik niet. Wat ik ook heel mooi vind is lipstick met daar over heen een beetje lipgloss. Maar zo heeft iedereen zijn eigen smaak.

Wat vinden jullie van lipgloss? Dragen jullie het vaak? Of ben je toch meer van de lipstick?
Love,

Diana

4 opmerkingen:

  1. Ik ben meer van de lipstick! Dat draag ik af en toe. Maar lipgloss is eigenlijk ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om te lezen, ik vind die van L'oreal ook niet echt fijn, heel erg plakkerig zoals je al zegt!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik draag heel graag lipglos, die van Essence heb ik ook
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De stay matt lip cream van Essence :) Is een soort lipstick in glossy vorm, zo handig! Mooi mat en plakt gelukkig niet, echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.