Pagina's

Posts tonen met het label personal. Alle posts tonen
Posts tonen met het label personal. Alle posts tonen

zaterdag 1 maart 2014

Nieuwe website!

Hey allemaal! Volgens mij had ik het overal al vrij duidelijk gemaakt, maar mocht je het nog gemist hebben en denken dat ik de laatste tijd wel érg inactief ben: ik heb een nieuwe website! Vanaf nu is Blogger verleden tijd en ben ik overgestapt op Wordpress. Ik had natuurlijk al m'n eigen domein, maar die verwees door naar deze link. Vanaf heden is dat niet meer zo, het is nu alleen www.disfordazzle.nl en hier zal na dit artikel niks meer op verschijnen. Mijn Bloglovin' account moet nog overgezet worden zodat ik al mijn huidige volgers meeneem naar mijn nieuwe website. Dan krijg je dus vanzelf weer meldingen als ik een artikel op m'n nieuwe site zet. Daar ben ik nu mee bezig, dus dat is hopelijk snel geregeld.


Ik heb een hele mooie eerste twee jaar gehad op deze blog, maar het was toch echt tijd om over te stappen. Ontzettend bedankt voor al jullie support die ik hier heb mogen ontvangen en hopelijk kunnen we dit voortzetten op de nieuwe D is for Dazzle! Ik hoop jullie daar weer te zien :)

Bedankt voor alles wat jullie mogelijk hebben gemaakt voor mij.
Love,

Diana

vrijdag 14 februari 2014

Happy Single Awareness Day!

Hoi lieve allemaal. Vandaag even een artikeltje om het onvermijdelijke te bespreken: Valentijnsdag. Persoonlijk geef ik er elk jaar minder om. Voorheen had ik nog wel eens stiekeme hoop een geheime aanbidder, but that never happened. Een jaar of twee/drie geleden heb ik wel eens een vriendje tijdens deze heugelijke gehad, maar dat werd ook nooit wat ik er van gehoopt had. Nu heb ik gewoon zero verwachtingen, het is een dag net als elk ander en dit is echt de beste manier om teleurstelling te voorkomen. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn!

Wat ik jammer vind is dat deze 'feestdag' is getransformeerd van een dag waarop je iemand anoniem (of niet) de liefde kan verklaren, naar eentje waarop stelletjes hun liefde nog eens extra willen bevestigen. Er is nu ook uit onderzoek gebleken dat Nederlanders het minst romantisch zijn van de EU. Wij geven de minste kaarten (20%) en cadeaus (24%). Onze Engelse wester buren zijn het meest romantisch. Misschien toch maar emigratie overwegen.. Grapje, maar ik vind dat we wel eens wat minder nuchter mogen zijn met z'n allen! Het is dat ik letterlijk niet één jongen op het oog heb, maar anders had ik wel iets leuks en/of subtiels gedaan. Doe eens gek.

Gisteren had ik een soort anti-Valentijn avond met Sharon. Eerst hebben we all you can eat sushi gegeten wat echt goddelijk was. Daarna hebben we hele mooie en vooral lekkere cocktails gedronken bij een leuke bar op het Leidseplein (Blinq). Tot slot besloten we gewoon uit te gaan want we hadden allebei behoefte aan goede muziek en dansjes. We gingen naar de Melkweg waar ze een 'No Heartbreak' avond hadden. Perfect! Dit maakte onze spontane avond helemaal af en ik heb het echt onwijs naar m'n zin gehad. Wie heeft een jongen nodig als je leuke vriendinnen hebt?



Vandaag 'vier' ik Valentijnsdag gezellig thuis. Een beetje kattenliefde, lekker eten van m'n moeder en gezellig naar de film met m'n zus maakt veel goed. We gaan naar de Toscaanse bruiloft, dus lekker zwijmelen bij Jan Kooijman. Ik voel me absoluut niet zielig ofzo omdat ik geen Valentijn heb en zo wil ik ook niet overkomen. Ik blijf er bij dat het gewoon heel fijn is om single te zijn. Lekker je eigen gang gaan, geen verantwoordelijkheid tegenover je wederhelft, geen verplichtingen en vooral GEEN GEDOE.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie gedaan hebben vandaag (of nog gaan doen). Heb jij het met je vriendje gevierd? Heb je een geheime aanbidder? Of zie je het net als ik gewoon als Single Awareness Day, want daar is echt helemaal niks mis mee.

Heel veel liefde van jullie persoonlijke Valentijn op afstand,

Diana

woensdag 12 februari 2014

12 februari: Studeren

Hey allemaal! Vandaag schrijf ik weer een persoonlijk artikeltje omdat ik een hele leuke dag had die zeker het delen waard is. Er stond iets op de planning waar ik heel veel zin in had: een dagje meelopen met een studente bij Engelse taal en cultuur! In mijn 'grote veranderingen' video vertelde ik al dat dat de studie is die ik op het oog heb. Ik had me natuurlijk wel uitgebreid ingelezen, maar ik had voor de rest geen praktische ervaring met de studie. Daar kwam vandaag verandering in: samen met een tweedejaars studente volgde ik vandaag twee colleges om echt een goede indruk te krijgen. Ik vind dat echt een top systeem van de UvA, want zo krijg je echt een waarheidsgetrouw beeld van een studie. Om 11 uur begonnen we met een werkgroep Old English. Wow, super interessant! Dit is geen Shakespeare Engels, maar nog ver voor die tijd. Als in, het is meer Duits dan modern Engels (echt waar). Voor ons is het veel begrijpelijker omdat de roots dus echt in de Germaanse taal liggen, Engelsen zelf begrijpen er veel minder van. Qua grammatica en naamvallen lijkt het heel erg op Latijn, wat dat betreft ben ik blij dat ik dus toch niet 6 jaar voor niks gymnasium heb gedaan. Het kwam namelijk heel erg van pas, ook al waren ze al een paar weken bezig met dit vak kon ik het toch redelijk bijbenen. Dit was dus echt het taal-gedeelte van de studie.

Na afloop hadden we twee tussenuren waarin het meisje dat mijn guide voor de dag was mij een beetje rondleidde op de verschillende locaties waar zij les hebben (het P.C.Hoofthuis en Bungehuis). Ze moeten soms ook naar de Oudemanhuispoort, maar die ken ik natuurlijk al op m'n duimpje door m'n vorige studie. Ook nam ze me even mee naar het kantoor van de studievereniging, Et Cetera, wat me ook al helemaal enthousiast maakte. De overige tijd die we hadden brachten we door in een Irish Pub, waar zij en haar studiegenootjes me onder het genot van een drankje en heerlijke homefries alvast een beetje voorbereidden op het vak dat we daarna zouden volgen: Shakespeare.

Dit was mijn favoriete werkgroep. De professor was een hele gepassioneerde, intellectuele Amerikaan en je merkte aan alles dat hij echt van z'n werk hield. We bespraken een stuk over Richard III, een verknipte man die iedereen koelbloedig liet vermoorden om de hoogste macht te grijpen en daarbij geen seconde schuldgevoel had. De hele groep discussieerde er op los, wat hun interpretaties van de verschillende aktes en scènes waren en al met al was het gewoon onwijs tof om te volgen. Ik moest er wel even inkomen omdat ik het stuk zelf obviously niet gelezen had, maar na een tijdje was het prima te doen. De hele studie is natuurlijk in het Engels, dat vond ik er nog extra leuk aan omdat ik de taal gewoon echt heerlijk vind.

Deze dag heeft mijn keuze dus wel echt bevestigd en ik heb gelijk al zin om te beginnen. Of ik nou wel of niet deeltijd ga studeren bespreek ik volgende week met de studieadviseur, dan hoor ik wel wat het beste is voor mijn situatie. M'n hersens zijn in ieder geval weer helemaal geprikkeld en ik merkte toch wel dat ik het studeren gemist heb. Het is gewoon fijn om je intellectueel te verbreden, of het nou puur om het papiertje voor later gaat of je het echt voor jezelf doet. Ik weet van mezelf dat ik later graag fulltime wil bloggen, maar ik wil het studeren niet gemist hebben. Het is toch een beetje nu of nooit.


Dit is een snelle outfit of the day. Ik had m'n Urban Outfitters blouse aan met daarover een vintage denim jasje, m'n Monki jeans en tot slot natuurlijk m'n H&M schoenen. Nu ga ik snel eten en me daarna klaarmaken voor een Yves Saint Laurent event. Ik zal weer een vlog maken zodat jullie er ook een beetje bij zijn. Voor nu dus een hele fijne avond en ik spreek jullie snel weer!

Love,

Diana

woensdag 5 februari 2014

5 februari

Long time no talk. Het is de afgelopen paar dagen angstvallig stil geweest op m'n blog, maar met een reden en ik dacht ik praat jullie even bij. Ik werd vrijdag wakker met keel- en oorpijn, ik dacht dat het gewoon een tijdelijk moment van zwakte was aangezien ik het al eerder die week had maar ook weer wegtrok. Maar dit keer had ik verkeerd gedacht, in de loop van de dag steeg m'n temperatuur en voelde ik me gewoon ronduit slecht. De dag erop werd ik dus wakker met dikke vette keelontsteking. Dit is al de zoveelste keer dat ik het heb, dus de symptomen herkennen is niet zo moeilijk meer. Het is echt mijn zwakke plek I guess. Als kind zijn beide amandelen bij me knipt maar blijkbaar kunnen die ook weer terug groeien..
Maar goed, de dagen daarna heb ik dus echt plat op de bank gelegen want ik kon niks anders. Gelukkig kwam de ziekenbrigade (bestaande uit vooral mijn moeder) regelmatig langs met soep en andere dingetjes om me beter te krijgen. Vandaag voel ik me eindelijk weer lekker genoeg om dingen te ondernemen. Ik ben naar de supermarkt geweest, Rutger komt gezellig eten vanavond en ik kan ook eindelijk dit artikel schrijven. Ziek zijn is saai man! Ik had niet veel op de planning staan begin deze week, dus dat is een geluk bij een ongeluk. Als je ziek bent en dan ook nog van alles moet gaan afzeggen baal je dubbel. Alleen wel jammer dat ik niet kon bloggen dus. Maar nu waardeer ik het wel weer om gewoon lekker m'n gang te kunnen gaan en me goed te voelen. Omdat het een virus is moet ik niet gelijk al te gek gaan doen en nog steeds hard aan m'n weerstand werken, maar dat lukt wel. Ik heb lekker veel sapjes, groente en fruit in huis gehaald. Antibiotica heb ik hele slechte ervaringen mee, die vallen bij mij helemaal verkeerd, dus ik los deze terugkerende keelontstekingen maar gewoon op m'n eigen manier op en dat gaat ook prima :) 

Mijn altijd-aanwezige en gezellige kleine vriend Radijs

Wat hebben jullie dit weekend gedaan? Hopelijk was ie leuker dan de mijne!
Love,

Diana 

dinsdag 21 januari 2014

Let's get fit

Deze dag kan de geschiedenisboeken in: ik heb me ingeschreven bij de sportschool! Ik vertelde een tijdje terug dat ik dol ben op sporten maar het er de laatste jaren echt niet van gekomen is. Nu ik verhuisd ben kon ik me eindelijk inschrijven en vandaag was het zo ver. Het is bij mij om de hoek, dus geen gedoe met openbaar vervoer, fietsen of wat dan ook. Als het slecht weer is buiten heb ik in ieder geval geen excuus om niet te gaan. Gisteren ben ik de stad in geweest en heb wat sportkleding aangeschaft. Hier komt snel een shoplog van, dus daar kunnen jullie naar uit kijken! Het is natuurlijk geen drijfveer, maar leuke kleding geeft toch wat extra motivatie.



Anyhow, ik kom net terug van m'n eerste groepsles. Naast zelfstanding sporten wil ik vooral ook veel gebruik maken van de lessen (en misschien stiekem ook wel even de sauna). Vandaag deed ik mee met aerobics. In eerste instantie dacht ik dat het een rustig lesje voor huisvrouwen was, maar jeetje wat is dat taai! Op een goede manier, dat wel. Het is heel afwisselend en je traint echt elk deel van je lichaam, maar de focus ligt op de drie B's: buik, billen, benen. De les werd gegeven door een hele aardige vrouw en met leuke muziek, dus dit is zeker voor herhaling vatbaar. Ik ben best wel slap, dus ik kan alle krachttraining goed gebruiken. Binnenkort ga ik ook een schema opstellen met een begeleider die voor mij kan bepalen welke oefeningen ik het beste kan doen en hoe vaak. Ik ben echt gemotiveerd om veel vooruitgang te boeken, dus ik houd jullie op de hoogte! Natuurlijk ben ik echt nog een noob, maar ik zal er vanzelf wel m'n draai in vinden denk ik. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over. 

Voor de rest ben ik heel druk geweest met de video die morgen hopelijk online kan. Er is echt veel tijd en moeite in gaan zitten, dus ik ben heel benieuwd wat jullie er van zullen vinden. Maar goed, alles op z'n tijd. Donderdag krijgen jullie sowieso ook de video met Rutger te zien. Spannend!

Tot slot nog één leuk dingetje dat ik met jullie wil delen. Morgen is het namelijk.. *tromgeroffel* TUBEDAY! Dit houdt in dat we van 19-20u een livestream houden met een heleboel leuke YouTubers. Het bestaat uit drie onderdelen, namelijk een quiz, challenges en interviews. Ik doe mee aan de quiz met teamcaptains Ruben van der Meer en Arie Koomen (van de Lama's). Klik hier om naar de livestream te gaan. Zo kun je alvast inschakelen wanneer jij er klaar voor bent. Ik hoop dat jullie zullen kijken en het super leuk gaat worden! Ik heb er zin in :) 

Zijn jullie van de partij op Tubeday 2014?
Love,

Diana 

vrijdag 17 januari 2014

Kopjes thee met honing

Thank God it's Friday! Ik heb twee dagen niet geblogd (geblogged?), slecht. Maar ik ben wel druk bezig geweest, dus ik praat jullie gewoon weer even bij. Op dinsdag heb ik eindelijk weer eens gefilmd met Rutger. Waarschijnlijk kennen jullie 'm wel, maar zo niet: hij maakt ook video's op YouTube. We kennen elkaar nu een jaar denk ik, maar we zijn echt hele hechte vrienden geworden. Nu we ook eindelijk stadsgenoten zijn (Rutger en ik zijn toevallig één dag na elkaar verhuisd) kunnen we dus nog meer tijd doorbrengen samen. Hoe dan ook, we hebben twee hele leuke challenges gefilmd die volgende week donderdag online zullen komen. Kun jij raden welke?


Op woensdag had ik ook iets heel erg leuks, namelijk een fotoshoot voor Cosmopolitan! Ik kan helaas nog geen beelden laten zien omdat die 'geheim' blijven tot het issue in maart verschijnt, maar ik kan jullie wel verzekeren dat het heel erg tof zal worden. Ik kom samen met vier andere leuke meisjes in een spread over 'YouTube-koninginnen' (ik heb de naam niet bedacht) met een aansluitend interview. Ik vond het heel erg gaaf om met zo'n groot magazine te werken. We werden van top tot teen gestyled (kleding, haar, make-up, nagellak) wat ik nog nooit had meegemaakt. Ik ben alles behalve een model en ik vond het best wel lastig om iemand anders een foto van me te laten maken, al helemaal als de aanwijzing is 'beweeg maar een beetje, poseer niet'. Moeilijker dan je denkt.. Maar goed, ik heb er wel weer van geleerd! En ik vond het een hele eer dat ik er aan mee mocht werken.

Tot slot heb ik gisteren ook weer de hele dag gefilmd voor een video die ook ergens volgende week zal verschijnen. Ik heb zoiets nooit eerder gedaan, maar het wordt in ieder geval een hele uitgebreide tutorial die jullie hopelijk heel leuk zullen vinden. Ik had zelfs m'n eigen cameravrouw Yasmine, ze volgt een opleiding voor film en fotografie dus weet er veel van af, en is ook nog eens heel gezellig. We hebben er veel tijd in gestopt (van 12 uur 's middags tot half 7 's avonds), maar ik denk dat het alle moeite 100% waard is. Het wordt wel een pittige edit-klus, maar daar heb ik wel zin in.

Het was dus een goed gevulde week, maar ik denk dat de drukte wel een beetje m'n immuunsysteem heeft aangetast. Iedereen om me heen was steeds ziek, zwak en misselijk maar ik schepte op dat ik nog kerngezond was. Nou, karma is een bitch, want nu zit ik snot verkouden op de bank. Ik heb braaf m'n groente en fruit gegeten, maar het was niet genoeg. Misschien waren het de fietstochtjes door het Nederlandse weer dat ons de hele week al treitert, maar ik kom er wel weer overheen. Voor nu drink ik dus gewoon heel veel kopjes thee met honing, want dat werkt altijd.

Hoe is jullie week er aan toe gegaan?
Love,

Diana

zondag 12 januari 2014

Fashionista's BLOGazine Party 2014


Vorige maand kwam de eerste editie van het BLOGazine uit: een memorabel moment eigenlijk want nooit eerder werd online en offline beauty/fashion zo leuk gecombineerd. Deze maand zal 'ie uiteraard weer in de schappen verschijnen, maar.. in combinatie met een super tof feest! Ga dus alvast op zoek naar een outfit want op 26 januari zal de happening al plaatsvinden. Fashionista's BLOGazine Party is een must voor blog-liefhebbers want het is een middag gevuld vol met jouw favorieten: heel veel beauty, optredens, fashion shows, winacties, een mooie goodiebag en uiteraard zullen er een heleboel leuke bloggers en vloggers aanwezig zijn.

Mij lijkt het echt heel erg gaaf om jullie te ontmoeten. Ik zal dan ook de hele dag beschikbaar zijn voor gezellige kletspraatjes of een foto. Daarnaast zal ik twee presentaties houden die jullie bij kunnen wonen die in het teken zullen staan van zelfvertrouwen voor de camera. In een tijdperk waarin 'selfie' woord van het jaar is moeten we er natuurlijk zo fabulous mogelijk uitzien, of dat nou op film of foto is. Het feest duurt van 10 tot 18u, dus echt de hele dag en zal plaatsvinden in Amsterdam. Klik hier voor meer informatie en om je kaartje te bestellen. 

Hopelijk tot dan!
Love,

Diana 

woensdag 1 januari 2014

2013: van Niemand naar Iemand

Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent tijd voor sentimentele Facebook-statussen en eindeloze Flipagrams op Instagram (ze komen werkelijk m'n neus uit). Natuurlijk wil ik het niet helemaal aan me voorbij laten gaan en ook even mijn zegje doen, want 2013 was heel bijzonder voor mij. Ook ik kan niet beloven dat ik niet een beetje sentimenteel word, maar dat hoort er misschien gewoon wel een beetje bij.


Je ziet het misschien al aan de titel: van niemand naar iemand. Zo voelt het afgelopen jaar voor mij. Aan het begin van 2013 wisten een paar mensen van m'n blog, vond ik het leuk om video's te maken maar ook daarvan hadden vrij weinig mensen weet. Maar dat is allemaal veranderd. Waar ik 12 maanden geleden nog niet eens 10 duizend abonnees had, is dat nu meer dan verzesvoudigd. Ook al spreekt de meerderheid het nog steeds uit als DIS voor Dazzle, mijn blog staat nu ook eindelijk een beetje in de spotlight. Ik heb geweldig leuke dingen mogen doen dankzij dit alles. Zo ben ik twee keer naar Londen geweest en heb ik binnen ons eigen kikkerlandje ook ontelbaar veel leuke kansen en nieuwe mogelijkheden gekregen. Ik ben de media verschenen, ik heb honderden 'fans' kunnen ontmoeten, dozen vol met lieve en ontroerende brieven ontvangen. Ik heb heel veel nieuwe mensen ontmoet en vrienden gemaakt. D is for Dazzle is inmiddels uitgegroeid tot mijn eigen bedrijf. En onlangs heb ik natuurlijk de mogelijkheid gehad om op mezelf te wonen in Amsterdam. Ik ben pas 19 en ik sta er vaak bij stil hoe bizar het eigenlijk is wat ik meemaak. En dat is nog maar het begin.

Met Beautycrush tijdens BeautyCon (februari)
Voor Boohoo.com naar Londen (november)
Ik hoop dat 2014 net zo fantastisch of misschien nog wel beter wordt. Er zijn nog zoveel dingen die ik graag zou willen bereiken en ik ga heel hard m'n best doen om dat te verwezenlijken. Uiteraard ben ik me er 100% van bewust dat dit nooit had kunnen gebeuren zonder jullie, daarom wil ik m'n lezeressen, kijkers of wat dan ook vanuit de grond van m'n hart bedanken voor alles wat jullie mogelijk hebben gemaakt voor mij. Zonder alle support, lieve reacties en trouwe volgers was ik nooit gekomen waar ik nu ben. Ik hoop dat ik jullie nog heel lang kan vermaken en we nog veel verder kunnen reiken.

Dutch YouTube Gathering (maart)
Binnenkort zal de compleet vernieuwde versie van mijn blog online komen en ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van zullen vinden. Ik weet zeker dat het heel erg leuk zal gaan worden. Alhoewel alles wat professioneler wordt wil ik er wel bij zeggen dat het qua inhoud hetzelfde zal blijven. Ik wil het gewoon persoonlijk en eerlijk houden, zo dicht mogelijk bij jullie staan zoals jullie van me gewend zijn. Dat is wat ik het leukste vind en zal daarom ook altijd zo blijven.

In de kerstbijlage van Trouw
Ik denk dat dit artikel nu wel lang en emotioneel genoeg is, dus ik ga er een eind aan breien. Ik wil jullie heel veel geluk, gezondheid en voorspoed wensen in het nieuwe jaar. Nogmaals ontzettend veel dank en moge 2014 een geweldig jaar voor iedereen zijn!

Lots of love,

Diana

zondag 29 december 2013

Parijs: de foto's

Hey allemaal! Deze dagen komen natuurlijk alle vlogs van mijn vierdaagse tripje naar Parijs online, maar ik heb ook een heleboel foto's gemaakt. Deze wil ik ook graag met jullie delen, want hoe leuk film ook is, fotografie mag niet vergeten worden. De laatste paar dagen zijn er mega veel video's online gekomen die ik door het tripje, Kerst en de verhuizing niet eerder kon posten, maar ik wil ook gewoon wat geschreven artikeltjes op m'n blog! Zo kan ik toch het beste mijn gedachten kwijt. Hoe dan ook, bij deze een selectie van de kiekjes die ik in Parijs heb gemaakt :)











Love,

Diana

zaterdag 21 december 2013

Ladurée

Dag één in Parijs zit er op. De reis is super voorspoedig verlopen en we hebben inmiddels al een middagje door deze mooie stad kunnen lopen. Rond een uur of half 4 kwamen we aan en nadat we een beetje gesettled waren in ons hotel (die overigens heel mooi is) zijn we de richting de Champs Elysées gegaan. Maar goed, jullie zullen natuurlijk een uitgebreid verslag krijgen in m'n vlogs. Nu zit ik uitgeput op onze kamer maar ik kon het niet laten om toch nog even een artikeltje te typen. Mylène is dol op Ladurée macarons maar heeft nog nooit zelf de mogelijkheid gehad om een goed gevuld doosje te bemachtigen. Daarom konden we het natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan en met een schattig tasje kwam ze de winkel weer uit. Omdat het zo fotogeniek is leek het me wel leuk om met jullie te delen, gewoon omdat het kan. Ik zal jullie naast m'n vlogs gewoon zo veel mogelijk up to date proberen te houden. Nu ga ik nog even laptoppen, het internet is mega langzaam maar beter iets dan niets! Daarna ga ik lekker slapen, ik ben moe joh. Geniet in ieder geval nog van je zaterdagavond :)




Wat is jullie favoriete macaron smaak? 
Love,

Diana

vrijdag 20 december 2013

Parijs

Paris is always a good idea. En dat is waarom ik morgen naar de stad van de liefde vertrek! Ik ben dol op Parijs: de architectuur, cultuur, keuken en gewoon de sfeer die er heerst. Al helemaal deze periode voor kerst is het er beeldschoon. Ik ben vandaag druk bezig geweest met voorbereidingen treffen, maar om alvast in de sfeer te komen heb ik een soort moodboard gemaakt. Ik neem m'n laptop gewoon mee, zal zoveel mogelijk blijven bloggen en zal uiteraard ook weer vloggen zodat jullie mee kunnen genieten van m'n tripje. Ik moet nog een paar outfits uitzoeken dus houd het kort vandaag, maar ik spreek jullie snel weer!

Bron: Tumblr

Tot slot wil ik nog even snel mededelen dat ik morgen in de kerstbijlage van Trouw sta met een eigen pagina. Het gaat over mensen die iets 'opvallends' hebben gedaan in 2013 en ik had de eer om daar een deel van uit te maken! Mocht je er toevallig een abonnement op hebben zou ik zeker even kijken, en anders zal het na het weekend hier op m'n blog verschijnen :)

Wat gaan jullie deze kerstvakantie doen?
Love,

Diana

donderdag 12 december 2013

Mijn eerste video

Mijn eerste video: het lijkt niet eens zo heel lang geleden, maar dat is inmiddels al weer twee jaar terug! De eerste uitprobeersels die ik op YouTube uploadde staan nog steeds online, maar ik durf er zelf eigenlijk nooit meer naar te kijken. Ook al heb ik ze zelf gemaakt, er is inmiddels zo veel tijd verstreken en ik schaam me er best wel voor! Ik kan dan ook niet beloven dat ze nog heel lang openbaar blijven staan, maar vandaag deel ik ze toch weer met jullie: let's take a trip down memory lane.

Deze video is in samenwerking met Hi, klik hier als je 'm niet kan bekijken.

Wat is iets van 'vroeger' waar jij je een beetje voor schaamt?
Love,

Diana 

maandag 9 december 2013

Vlog: Winterfair + kerstboom opzetten

Hey allemaal! Gisteren had ik een hele gezellige, relaxte zondag. Alhoewel er geen artikel online is gekomen heb ik wel een vlog voor jullie gefilmd. 's Ochtends ging ik met mama en oma naar een winterfair in het Amstelpark en 's middags heb ik de kerstboom opgezet met Mylène. Hopelijk vinden jullie 'm weer leuk, veel kijk plezier :)

Klik hier als de je video niet kan bekijken

Hebben jullie de kerstboom al staan?
Love,

Diana 

zaterdag 7 december 2013

Update

EDIT: Nadat ik dit artikel heb geschreven ben ik weer gaan zoeken met mama, en guess what: we hebben haar gevonden! Het was op de plek waar ik al gedacht had, de rij huizen waar ze ontsnapt was. Ze is waarschijnlijk gewoon in de eerste de beste tuin gedoken en heeft zich daar verscholen gehouden. We zijn echt al meer dan 10 keer door dat zelfde steegje gelopen, maar nu stonden we heel lang stil bij elke tuin: roepen, fluiten, rammelen met eten. Toen we uit de steeg kwamen zakte de moed alweer in m'n schoenen, ik was ergens in de bosjes aan het schijnen met de zaklamp toen mama opeens zei "Ze staat achter je". En inderdaad, daar zat onze lieveling. Ik barstte in tranen uit en toen hebben we haar razendsnel weer mee naar huis genomen. Ze is heel hongerig, maar ziet er voor de rest helemaal goed uit. Onze lieve, dappere, stoere poes is weer thuis. 

Hey allemaal. Vandaag even een persoonlijke update in plaats van een vrolijk artikel. Tot het laatste ben ik nu echt even niet in staat en ik zal vertellen waarom. Afgelopen donderdag 5 december ging ik met Lola naar de dierenarts. Ondanks het slechte weer gingen we gewoon op de fiets en alles verliep prima. Ze was hartstikke stoer en braaf tijdens de behandeling en snel mochten we weer naar huis. En dat is waar het mis ging. Het ging allemaal zo snel, maar op de terugweg toen ik nietsvermoedend tegen het slechte weer in fietste knalde opeens het deurtje van haar hokje eruit. Hij ging niet per ongeluk open, nee het luikje vloog de weg over. In een flits sprong Lola er uit en rende vliegensvlug weg. Op dat moment was ik echt in shock. Ik wist niet wat ik moest doen, ik zat nog op de fiets, het hokje lag over de weg, achter me reden auto's en m'n lieve vriendin was ontsnapt. Ik zette m'n fiets langs de weg en rende richting de kant waar ik Lola ongeveer naar toe zag gaan. Maar ze was in geen velden of wegen te bekennen. Ik was zo in paniek want het regende kei hard, windstoten van meer dan 100 km\u vlogen me om de oren en Lola was gewoon weg. Foetsie, op een plek die ze niet kent.

Sindsdien hebben we uren en uren gezocht, geroepen, met eten gerammeld, alle hulpinstanties ingeschakeld (de dierenambulance, het asiel, elke vermissingswebsite), flyers opgehangen en in elke brievenbus gegooid maar ze is, twee dagen later, nog steeds niet terecht. Een puntje van hoop is dat ze gechipt is, dus zodra iemand de dierenambulance belt of haar naar het asiel brengt weten ze dat ze van ons is en krijgen we direct een belletje. We hebben op dit moment alles gedaan wat binnen ons vermogen ligt, maar daarom voel ik me ontzettend machteloos. We kunnen nu alleen nog maar wachten en hopen dat iemand haar vindt of dat ze op miraculeuze wijze zelf thuis komt. Die kans is echter heel klein, omdat ze dus niet zelf van huis is weggelopen, maar ontsnapt is in een buurt waar ze nog nooit geweest is. 

We hebben heel veel informatie opgezocht op het web en proberen zoveel mogelijk tips en tricks op te volgen. Zo hebben we al ongewassen kleding buiten gehangen en talloze kilometers afgelegd in de buurt waar we haar kwijt raakte. Omdat stilzitten ook niet goed voelt blijven we maar zoeken, ook al voelt het nog zo doelloos. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze zich heel goed verstopt, niet al te ver van de plek waar ze uit haar hok sprong. Ze was namelijk best wel angstig nadat we terug kwamen van de dierenarts en ze is waarschijnlijk erg bang en gestrest op dit moment. Daarom is de kans dat ze een hele grote afstand aflegt kleiner. We hebben gelezen dat katten overdag niet tevoorschijn zullen komen door alle drukte op straat, maar zich eerder tussen 9 uur 's avonds en 5 uur 's ochtends laten zien. Dus tussen die tijd zullen we haar opnieuw proberen te vinden. 


Ook al zegt iedereen dat ik er niks aan kon doen, dat het hokje al oud en versleten was, voel ik me onwijs schuldig. Ik zie steeds het moment weer voor me en bedenk duizend dingen die ik anders, beter, had kunnen doen. Ik mis Lola gewoon ontzettend en hoop met heel m'n hart dat ze gauw weer veilig thuis is. Tot die tijd kan ik ook geen rust vinden. 

Hopelijk begrijpen jullie dat ik dus niet zo vrolijk en opgewekt als normaal ben. Er zullen wel artikelen en video's blijven komen, maar ik vraag jullie toch rekening te houden met de situatie. We gaan in ieder geval door tot we haar weer terug hebben en hopen op een wonder. 

Heb jij misschien nog tips, ervaringen of verhalen die je kwijt wil? Alles is welkom want wellicht kunnen we er iets mee!
Love,

Diana 

donderdag 5 december 2013

Random vlog: Yankee Candles, Amsterdam etc.

Allereerst: hopelijk hebben/hadden jullie een leuke pakjesavond! Zelf heb ik het niet echt fanatiek gevierd, maar ik heb wel lekker gegeten en een mooi kookboek en chocoladeletter gekregen van de goedheiligman. Maar goed, vandaag heb ik weer een 'random vlogje' voor jullie. Deze heb ik dinsdag gefilmd, gewoon voor de fun. Omdat de reacties op mijn vorige vlog verrassend positief waren besloot ik er mee door te gaan. Hopelijk vinden jullie deze ook weer leuk :)

Klik hier als je de video niet kan bekijken

Kenden jullie de Yankee Candles winkel al?
Love,

Diana 

dinsdag 3 december 2013

Grote veranderingen

Het is eindelijk zo ver: ik ga jullie alles over de 'grote veranderingen' in mijn leven vertellen! Ik had hier en daar al wat laten vallen natuurlijk, maar er is nog iets waar ik nog helemaal niks over gezegd heb. Best wel spannend. Het is dus een grote praat video geworden en ik hoop dat ik alles goed verwoord heb. In ieder geval heel veel kijk plezier :)

Klik hier als je de video niet kan bekijken

Als je nog vragen hebt mag je die natuurlijk stellen in de reacties!
Love,

Diana 

maandag 2 december 2013

Random vlog: thuis 'werken'

Hey! Het is alweer veel te lang geleden dat ik een vlog op mijn tweede kanaal gezet heb en daarom besloot ik er vandaag een te filmen. Ik bleef in huis om wat blog en YouTube dingetjes te regelen, een soort thuis 'werk' dag dus. Ik zet werk tussen haakjes omdat het natuurlijk niet echt werk-werk is, maar zo snap je ongeveer wat ik bedoel. Normaal film ik eigenlijk alleen events of andere dingen buiten de deur, maar dit is dus een echte 'daily' vlog. Ook heb ik twee video's voor jullie vandaag omdat de vorige niet echt als nieuw telde natuurlijk. Hopelijk vinden jullie het leuk!


Klik hier als je de video niet kan bekijken

De reclame die is trouwens bedoelde is van John Lewis, een warenhuis én webshop. Zoals ik in de video ook al zei: zeker niet vergeten de making of ook te kijken!

Willen jullie vaker dit soort random vlogs zien (dus zonder dat ik iets heel speciaals doe)?
Love,

Diana 

zondag 1 december 2013

December

It's the most wonderful time of the year.. December is eindelijk hier! Hoe dol ik ook op de zomer ben, m'n hart vult zich vanzelf al met warmte in de gezelligste maand van het jaar. Ik kon me niet inhouden en besloot vandaag al m'n kamer te versieren en ook m'n favoriete kerstliedjes hebben de revue al gepasseerd. Ik ben denk ik nog nooit zo vroeg geweest, maar het kon me eigenlijk ook niet schelen. De kerstboom opzetten gaat me nog wel een tikkeltje ver, dat doen we echt pas na Sinterklaas, maar wat verlichting hier en daar kan geen kwaad. Er komt vast nog wel meer bij, ik heb het nog bescheiden gehouden. Maar om deze feestelijke periode in te luiden heb ik hier alvast een paar kiekjes.



maandag 18 november 2013

Maandag

Het is weer maandag: nieuwe week, nieuwe kansen! Ik heb een heel fijn weekend gehad, maar nu moet ik ook weer even serieus aan de slag. M'n leven is best wel een beetje aan het veranderen de laatste tijd, maar daar zal ik jullie uiteindelijk meer over vertellen. Vandaag en gisteren ben ik fanatiek wezen sporten. Zelf heb ik nog geen sportschool abonnement omdat ik binnenkort op mezelf ga wonen en dus zal verhuizen (wederom, hier zal ik het nog uitgebreid over gaan hebben), maar Mylène sport nu sinds een tijdje bij Spa Zuiver, een onwijs mooie sportschool in Amsterdam Zuid. Ik ben nu dus twee keer met haar mee geweest en het bevalt zo goed! Gisteren gingen we boksen en vandaag deden we pilates en fat burner. Allemaal groepslessen dus, maar dat vind ik het leukst. Op dit moment kan ik amper nog bewegen van de spierpijn, maar je weet wat ze zeggen: no pain no gain. Zodra ik op m'n eigen plekje gesettled ben ga ik mezelf ook inschrijven (niet bij dezelfde sportschool aangezien die te ver weg zal zijn), maar ik wil graag gewoon weer serieus sporten. Ik heb heel lang aan hockey en tennis gedaan, tot m'n 16e denk ik, daarna had ik simpelweg geen tijd meer voor trainingen en wedstrijden. Maar ik hou nog steeds van sport.

Maar dat is niet het enige wat ik heb gedaan. Ik vertelde vrijdag dat ik die avond een feestje had, en het was echt onwijs leuk! Het was een launch party van *Bliep (een mobiele provider gericht op jongeren). De happening begon op het kantoor maar werd al snel naar Barkode verplaatst, een leuke club in een zijstraat van het Rembrandtplein. We hadden zelfs nog een ware 'celebrity' in ons midden, namelijk DJ Mammy Rock, de oudste DJ ter wereld. Ze was speciaal overgevlogen uit de UK en draaide nog hartstikke leuk ook! Al met al was het echt een top avond dus.

Een hele 'stoere' foto met Giel van StukTV op de *Bliep party


Nu ben ik dus weer helemaal klaar om fris aan deze week te beginnen. Ik denk dat ik vanavond zelfs nog even lekker in bad ga (met m'n kerst producten en badeendjes) om m'n spieren iets te versoepelen. Ik spreek jullie in ieder geval snel weer :) 

Hoe was jullie weekend?
Love,

Diana

vrijdag 15 november 2013

Ask D Anything #3

Ein-de-lijk is het weer eens zo ver: een nieuwe aflevering Ask D Anything! Op Twitter konden er vragen gesteld worden en ik heb een selectie gemaakt. Ik heb m'n best gedaan ze zo goed en leuk mogelijk te beantwoorden! Veel kijk plezier :)

Klik hier als je de video niet kan bekijken

Love,

Diana